0

Tetamu Hati.

Posted by matsan on Monday, July 22, 2013
Esok kerja tetapi mata masih segar.
Aku berharap esok masih ada utk aku,manusia itu penuh dgn harapan bukan?

Orang pernah berkata,ujian utama seorang lelaki adalah wanita.
Mungkin...

Saat kau ragu-ragu akan pilihan,pohonlah petunjukNya.
Dia lebih tahu apa yg tersirat di dalam hatimu.

Melangkah masuk ke 13 Ramadhan,ramadhan yang menjadi medan ujian buat aku.
Dalam menunggu,dalam membuat keputusan utama hidupku.


Teringat, minta dilupakan,
Terpendam, minta didamaikan,
Terlanjur, minta diampunkan
Untuk pimpin bahagia untuk ke Sana.

Ya Allah, apa sahaja yang Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, Maka jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yang Engkau cintai. Dan apa sahaja yang Engkau singkirkan daripada apa yang aku cintai, Maka jadikanlah ia keredaan untukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai, Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan.

“… di setiap kesulitan pasti ada kesenangan… di setiap kesulitan pasti ada kesenangan.” (Surah Al-Insyirah)


*pakcik nyanyi twinkle..heee..
rindu telatah anak kecil ini,yang akan melangkah masuk ke umur 2 tahun bulan hadapan.



0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.