1

Getaran Rindu...

Posted by matsan on Thursday, June 25, 2009

Salam...
Semalam menghabiskan masa keluar bersama rakan..Di ajaknye aku tgk cite Transformers:Revenge of The Fallen...
Sebelum ke Pavilion,singgah dekat segambut dulu jumpe kawan sekolah..Oh ya,kali nie keluar naik perkhidmatan awam je..KTM+Monorail..
Sampai segambut lebih kurang jam 11 lebih...Berborak sakan sampai la pukul 2 petang...
Terpaksa pula bergegas ke stesen ktm sebab nak ke pavilion,kawan2 dah tunggu..Tiket wayang pon jam 3.45 petang..

Hehe,dipaksanye aku berlari dari KL Sentral ke stesen monorail+dr stesen monorail jalan imbi nak ke pavilion...Hurm,tepat2 sampai wyg pukul 3.45.....Terus masuk la tgk wyg,dgn xmkn ape lg....Tapi ape pun tetap puas hati sbb cerita dia best dan lama.......

Owh,bercakap pasal getaran rindu,itu adalah novel yg aku baca sejak balik cuti nie...
Hari nie baru hbs baca...
Byk adegan suspen+cinta+sejarah....Sedikit sebanyak aku dpt info pasal kejadian 13 Mei 1969..Hari nie puasa sunat sempena bulan rejab..Patutnye semalam tp sebab keluar,itu yg tak jadi puasa..

Pagi td bgun jam 4.30 pagi...Kejutkan cekgu yg nak puasa sama n aku dgn lemah buat air oren dkt dapur..
Ingt nak masak tp malas yg amat...Lepas minum,kembali ke tempat tidur dan tidur sampai pukul 7...hehe,mak dah bising sbb subuh lambat...

Lepas subuh sambung lg tido sampai pukul brape entah..Mandi2 n sambung baca novel..
Novel hbs baca lepas berbuka..Sementara nak tunggu berbuka baca kejap,lepas berbuka baca 5 minit sebelum solat n lepas baca yasin terus hbskn baca novel...

Izham membelai kasih bersama Fara namun Delia dan Sharifah hadir sama dalam hidup Izham...Rancangan jahat Suffian utk menjarakkan diri Delia dgn Izham membawa Izham jauh meninggalkan Fara dan sekembalinya Izham ke tanah air,terkesima dirinya melihat kemesraan rakan karibnya Zarif bersama Fara...


Lupakan pasal novel,nak tau plot,klimaks dan sebagainya boleh la baca sendiri ye...

Aku pernah hilang arah buat seketika,
hilang ketika mencari erti sebuah kehidupan,
niatku disalah erti,
meninggalkn seribu kepiluan hati.

Jika aku tidak mampu berjihad dan syahid demi agamaMU,
anggaplah pengorbananku ini sebagai sesuatu yg mampu aku perjuangkan,
yg mengelakkan aku dari kealpaan duniawi,
keasyikkan kasih sayang sesama manusia.

Ya Rahman..
Berikan aku kekuatan utk melupakan segalanya,
melupakan keperitan yg pernah ku lalui,
berikanlah aku kasih dan sygMU,
kerna aku seorang insan yg lemah..


1 Comments


kalau suke bave novel,nanti bace novel safwa ek..da siap da.insyaallah next year nak cube masuk market.hehe

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.