0

HaRi BeLaJar SedUnia...

Posted by matsan on Friday, July 03, 2009
Hari ini bersamaan hari jumaat 3hb Julai 2009 merupakan hari belajar sedunia yg direka oleh aku..Hari nie aku nak kembali melawat+belajar+berjalan+menangkap gambar di tempat2 yg aku pernah pergi masa kecik2 dulu tp jarang dah pergi sekarang..

Jom ikut aku!

Lokasi pertama adalah Pusat Sains Negara..
Bertolak dari rumah jam 9.30 pagi dan terus keluar ke highway menghala ke Tol Jalan Duta..Keluar dari tol,dengan berpandukan arahan ayah,maka aku,ajim,alim dan fendi menghala ke lebuhraya sprint.Ikut je lebuhraya tu,dengan berbekal naluri hati maka aku sampai ke One Utama..hahaha


Terpaksa berpatah balik,dan akhirnya sampai di Pusat Sains lebih kurang jam 10 lebih2...
Setelah membayar harga tiket seorang RM4.00 bagi orang dewasa,maka kami memulakan pembelajaran kami...(",)



hutan belantara menjadi halangan pertama..kami dikejutkan oleh kemunculan orang hutan yg tiba2 ada disebelah kami..hehee



bergambar di depan formula2 kimia???aku dh lupa!!!


bergambar di dalam bilik yg disinari cahaya bintang..



benda yg kami belajar..(medan elektrik kot utk yg atas+lapisan bwh bumi utk yg bwh)




gelagat aku dan rakan2 yg sempat dirakam oleh kamera..hehehe

Lokasi kedua kami adalah Masjid Wilayah..
Bertolak dari PSN jam 1.00 petang dan terus menuju ke Masjid Wilayah utk menunaikan solat jumaat...(pic takde ea...hehe)

Lokasi ketiga kami : Planetarium Negara
Selepas solat dan menjamu selera di kedai mamak berhampiran rumah kawan kami Amira Syamin,kami meneruskan ekspedisi kami ke lokasi ketiga..
Yang nie tak best sikit sebab planetarium sedang melakukan proses naik taraf..So,masuk free tp x banyak benda boleh tgk...


sampai di planetarium...


baju angkasawan..

pejuang angkasawan..keh3...


gaya seorang angkasawan sedang tidur di angkasa..BERDIRI NIE!



aku dan budak sekolah mana entah mencuba mengawal kapal angkasa kami..hehehe

bergambar di belakang komet2...


kami bergambar dan menikmati pemandangan KL dari menara tinjau Planetarium Negara..

sembunyi2 bersama Olympus...


Gambar2 dekat atas nie sebab xde kerja punye pasal,sesi amik gambar la yg terjadi..
smart x aku punye baju??hahaha..(mak ckp jgn pakai dah...keh3)

Lokasi terakhir yg kami tuju ialah Taman Tasik Perdana..
Kami sebagai belia akhirnya terpanggil utk melakukan aktiviti yg sihat pada petang hari..
Asyik keluar di mall,tgk wyg je pun bosan jugak...So,jom ikut kami..~



mula hendak menaiki......apa ek nama benda alah nie..???



kurang best sebab air dia berbau cket.. =p

pemandangan taman tasik...

aku yg keletihan+fendi berposing...

Hari nie bnyk benda yg dapat kami belajar..
Buat kamu semua,jgn pandang sebelah mata dkt golongan belia mcm kami..Walaupun nmpk mcm sama tp kami xsama..???(aku xphm ape aku tulis)...

Yeay,hari nie dlm 50-60 kalori dah hilang..(berdasarkan kajian dkt Pusat Sains td)...
Misi menambah berat badan perlu diteruskan tp dlm keadaan sihat...
Td timbang baru naik 2 kilo cuti nie daripada 55kg..(tp takde perubahan dkt bdn pun aku tgk)...

Aku nak melwat hbs la semua park dekat area Planetarium dgn Taman Tasik tu..Ada Taman Orkid,taman burung la dan lain2...Sama la korang tunggu hari yg dicipta oleh aku dikemudian hari..
Mungkin ada hari berkelah sedunia..hehehe..Tunggu..~


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.