4

MediCaL Certificate..

Posted by matsan on Tuesday, April 20, 2010
Salam..

12/4 :

badan dah mula rasa something wrong somewhere...tetap pergi kerja..(shif malam)

tepat jam 3 pagi,apabila sampai ke rumah selepas pulang daripada kerja,maka terpaksa mengejutkan ibu yg sedang tidur bagi memberitahu situasi diri...
jawapannya : g check dekat klinik esok...

13/4 :

tepat jam 10 pagi,enjin kereta dipanaskan...aku menuju ke poliklinik jamil,klinik yg berhampiran..maka,setelah diperiksa oleh doktor,aku disahkan menghidap k***p...(suspen x?hahaha)..balik,aku terus menidurkan diri keranan tidak tahan akan kesakitan dan kepedihan yg dialami..

MC 2 days..

15/4 :

situasi diri masih parah,dan mental aku juga parah sebab ada orang cakap boleh bwk mati..(aku lupa nak tnye doc aritu)...maka,aku meminta surat refer kepada hospital..dan aku menuju ke hospital...

aku ditahan di wad selama beberapa jam untuk diperiksa..(tunggu tu yg lama)...
setelah diperiksa dan diberi taklimat,aku dibenarkan pulang bersama bekalan ubat yg hampir2 sahaja dibuang oleh aku..hahaha..pengawai luar datang menilai untuk praktikal hampa apabila mengetahui aku MC....hehe

malam itu,aku diberi penawar kampung bagi menghilangkan bisa..dengan izin ALLAH,Tuhan yang Maha Berkuasa,bisa semakin tidak dirasai...

MC 2 more days..

17 & 18/4 :

Tidak dapat pulang ke kampung...tinggal keseorangan di rumah...merehatkan diri...

19/4 :

tetap pergi kerja..(shif pagi)...disuruh cuti half day untuk mendapatkan bekalan ubat di klinik...kesakitan masih dirasai apabila berada di tempat panas...MA di klinik memberitahu,penyakit ini dalam proses untuk sembuh..

20/4 :

tetap pergi kerja..(shif pagi)...disuruh cuti half day untuk membuka akaun kwsp...(hahaha,xde kaitan tapi sakit still ada,belum baik sepenuhnya)...

PERJUANGAN AKAN DITERUSKAN...AKU REDHA...

4 Comments


penah dpt penyakit ni. sebulan tk pegi sekolah. masa tu mahunya sbulan lg nk PMR. sakit mmg sakit teramat. smpai emak nk bubuh ubat masa tu pon tk smpai ati. tahan je sakit. kamu kan kuat


hahaha...tahan mmg tahan,tp kdg2 tak tahan...

waa,sampai sebulan,kita dapat 4 hari stgh jer...xadil...

ada sehari tu nak makan ubat xmasuk2 dlm tekak,terpaksa tumbuk bg hancur..hahahaha


aiyo, makan ubat hancur. mana berkesan!
ubat dibuat dlm bentuk kapsul, supaya ia diserap dlm usus anda, bukan diserap dlm perut terus . adeh adeh(tegur diri sendiri jugak ni)


di dalam bentuk pil yg dihancurkan,kalau dulu2 yg kapsul punya tu,beta bukak kapsul tu,try telan serbuk dia,pastu terus muntah blk..hahaha

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.