4

Pil dan Kapsul..

Posted by matsan on Sunday, April 25, 2010
Salam...
Akibat ubat yg terlampau banyak,maka aku menjalankan eksperimen diantara pil dan kapsul dan akhirnya aku mendapat satu kesimpulan..


Bagi daya tahan tekak dan badan aku untuk menerima ubat,kapsul telah disahkan sebagai pemenang kerana kesukaran untuk menelannya adalah kurang yakni pada tahap yg rendah untuk diluahkan kembali...
Pil mungkin berada di tahap yang tinggi bagi kesukaran utk menelan kerana saiz dan rasanya yg amat mudah untuk sampai ke tekak..Panadol tetap menjadi pemenang diantara semua jenis pil walaupun pil itu kecik,tetapi panadol tetap lebih mudah ditelan... (",)

Virus yg dihidapi sudah semakin kering dan dalam keadaan terkawal..tapi satu masalah lain yg menjelma,antibiotik xhbs2 lagi walaupun sepatutnya dah hbs...Adakah kerna pemakanan tidak mengikut jadual atau si pemakan yg tak mahu makan??(mcm sama je)

Dari aspek pemakanan,aku telah membedal kembali kesemua jenis makanan yg aku suka setelah berpantang selama lebih kurang 10hari..makanan berminyak,telur,makanan laut dan sebagainya...
Akhir sekali,bila dah sihat,aku nak main gym balik...

4 Comments


antibiotik wajib dihabiskan., kalau tk habis, kang penyakit tu datang balik. kalau dtg lagi penyakit tu , nanti susah nk lawan balik wpun guna antibiotik yang sama.
sbb tu kena habiskan, DLM TEMPOHNYA(erk, macam garang sgt la pulak)

bagus2, makan2 ubat

at least kamu boleh telan kapsul atay panadol. tak macam ada sorg tu, semua ubat tkleh telan(aku la tu)

*peace*


alamak,garang gler doc nie..hahaha
yeke??baru tahu panadol kena hbskn ikut tempoh dia...tp byk tu...bygkan sehari 8 biji yakni 2 biji sekali sebelum mkn..dah bpe hari tak hbs2 lg...adoi...


aih, penyakit tu mmg ganas skit., nak tak nak kena habiskan. sbb mmg boleh bawak mati pon. dulu kena benda tu, hampir2 melilit badan, tunggu masa je. mana taknya mak tak nak nangis, sbb dh tahap mcm tu


eh,apasal aku tulis panadol...antibiotik...silap2...
panadol kalau dihbskan alamat dpt penyakit lain la...hahaha

hmm,baiklah,nsb baik yg nie tak melilit bdn,dekat bhgn depan jer...beta akan cuba,tinggl 6 biji je lg....chaiyok2...!!

mak : 'tgk,dah baik sikit,ubat xnk sapu,ubat xnk mkn,dtg blk padan muka...'...(anak degil terhadap ubat...) (",)

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.