0

RaYa....XcDenT.... =(

Posted by matsan on Monday, October 13, 2008
Hmm,sowie para hadirin sekalian...Gambar raya x dapat lagi...
Pasal raya,raya tahun nie ada yang best n ada yang x best...Hahaha...
Best sbb raya tahun nie xberapa bowink sgt...Ada member2 n budak kecik yang selalu teman...
X kira time makan ke,mandi ke,tgk tv ke,tido ke....Dia la penawar luka...hahahaha



Setibanye aku d kampung,aku disambut dgn senyuman budak kecik nie...Petah bercakap dah sekarang...Dia panggil aku gemuk....cis,nasib baik kamo budak lagi...hahahaha...
Aku yang kurus nie d katanya gemuk...Mmg nak kena nie....

Malam tu berlaku la sesi kaunseling antara kami...hehehehe...


'shahir pose x arini??'
dengan selambanya dia menjawab 'tak!'
'ooo,org x pose la gemuk'
'awk la gemuk,abg gemuk'..
'eh,kurus je......shahir la gemuk,x pose'
'gemuk,gemuk,gemuk'

hahaha,aku pulak yg tension...sejak dari tu dia kalau nak panggil aku,dia panggil gemuk jela..
Ada sekali tu dia nk teman aku tido...Last2,dia yg tertido....Hmm,shahir nie la sepupu kesygn aku...Manja n petah orgnya...Baru 3 tahun tapi dah pandai berpk...Miss u...hahahaha

cute x??


Inilah rupa bentuk kampungku di MELAKA...Kampong nie sebelah mak,bertempat di simpang ampat...Best duk kampung nie...Sekali sekala ke kebun,panjat pokok,g sungai,masuk hutan...Hahahaha....Kampung aku nie besar..Sebelah bawah ada kebun,sebelah tepi padang,atas sikit rumah...

padang


Haa...Nie maybe reban ayam kot...Kalau tetamu2 datang duk kat sini la...hahahahaDulu byk la ayam kampung tapi dah banyak yg dimakan oleh ular,musang dan pemangsa2 yg lain...hurmmm....
Juadah raya tahun nie macam biasa dengan tahun2 yg sebelumnya...Ada rendang,ketupat,lemang....Semuanya hand made....hehehe...Aku hidupkan api boleh la...Nak masak2 nie kalau ramai orang tros rasa malas....Dalam periuk tu ketupat n yg bwh nie rendang ayam kampung yg dah hampir siap..Resepi nenek kesygn aku..Aku tolong jaga api je..Tapi susah wooo keje dia...Api xleh besar sgt n xleh kecik sgt..Kayu api lagi kena cari...Hmmm,leceh3....


Raya tahun nie aku x blk beraya dekat kg sebelah ayah sbb cuti yg pendek..Aku kena pulang awl sbb keje pon byk nak d siapkan...Just salam yg mampu aku kirimkan......
Hidup aku penoh dugaan ...Bila heppy,sedih jgk akan dtg.....Dah heppy2 beraya ada bnde yg terjadi...Aku sorg2 again n lagi terok gf aku xcdnt dgn aku...Sian dekat gf aku...Windu kat dia yg lama...Tgk la ape dah jadi dekat 'halu' aku nie....Patah riuk....Cdih2 gler tapi nak wat mcm mana...Dugaan mengajar erti kesabaran...

Malam tu,aku pulang makan dengan kwn...Nak ditakdirkan aku terlanggar lubang time nak blk umah...Aku xde pape just 'halu' aku jadi mcm nie...Rosak!!
Aku mmg xde mo0d tros mlm tu sampai la sekarang...Bukan xleh baiki just syg...Lelaki biasa la kan,moto n keta syg gler...btol x???
So tersadai la moto aku nie beberapa hari...Makan hati aku...Alhamdulillah,now dah blh jln blk untuk sementara waktu....

'Halu' : Lucky song 4 u...hahahaha

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.