0

My ScHooL

Posted by matsan on Monday, August 11, 2008
Tgh bosan2 lepas hbs kelas nie,so aku taip la serba sedikit kehidupan pada zaman persekolahan ku...Hope u enjoy it...Hahaha

TaDiKa iHkaM..

Zaman kanak2 byk ingatkan aku tentang diri yg agak 'cengeng'(kuat nangis)..
Hmm,mula masuk tadika nie mmg aku kuat sgt nanges walhal tadika nie dekat je dgn rumah lama aku di taman melewar..Huhu,agak kelakar pula bila pk blk...Kalau x dpt tgk muka mak dekat luar kelas mmg x sah...Tapi dapat jugak biasakan diri akhirnya...Hmm,aku blaja dekat tadika nie pon kejap je...X sampai 2 tahun d sebabkan aku lahir hujung thn...So,ada kekeliruan cket..Tapi xpela..Sorg je kwn aku yg aku masih ingat nama dia sampai sekarang...Syawal..Sebab aku suka ingat raya...Hahaha...

Sek Ren Islam Al-Amin Gombak

Haa,nie la sekolah yang aku paling x blh lupa...Sek fav aku sampai sekarang sebab byk kenangan pahit,manis,payau,kelat suma ada...Huhuhu...
Aku bersekolah dekat cnie dari darjah 1 sampai la darjah 6...
Darjah 2 aku mula terjebak dlm main suka2...Hahaha...Ada ke pencil box aku di sorok oleh si 'dia'...Sampai aku d tarik telinga oleh ustad sakri...hahahah,ingat lg yerk time kecik2....Darjah 3 aku memegang jawatan ketua pengawas tahap 1...tapi aku wat hal jugak,kali nie pasal anak kucing sampai la aku dan rakan seperjuangan anti kucing malaya,syed marwan di panggil ke bilik guru...Hua3...pasal budak pompuan nie la...Kte d zaman kanak2 kan...Time sekolah dulu aku mmg anti pompuan cket...X ngam langsung...Tapi last2,blh plak jatuh hati dekat sorg nie...Dia la yg wat aku rase macho cket zaman kanak2 dulu..HAhaha,siap pakai org tengah ag tau...
Alhamdulillah,al-amin banyak mengajar aku erti islam yg sebenar...Aku rindukan zaman belajar d al-amin...
Bercuti dekat kelantan la,Aku sebagai ketua di mukhayam syabab dan fatayat kebangsaan thn 2000,g jalan2,gadoh2 dengan banat,camping dekat sekolah,masuk hutan dekat batu 12,bbq,main keta tamiya,gasing,tutp botol,qiamullai(dah lama x buat beramai2) n mcm2 lagi la...
Hmm,time darjah 6,aku d kelas 6 jaafar kalau x clap...Dengan bimbingan guru kelas mualimah madihah,aku dapat memahami erti kepimpinan dan tanggungjawab...Kira matang cket la...Alhamdulillah,result Upsr dan Upsri aku agak baik walaupon d gelakkan oleh banat apabila aku menangis time dapat result...Hahaha

Kwn2...

  • marwan,muaz,zakir,zubair,zulhilmi,hakim,zulfadli,alab,mursyid,ali,naufal,imran,tarmizi,syed muhammd,faliq,farouq,arif,omar,umar,megat,usamah,umair,hahaha yg lain x ingat lo...Tapi cam muka,sowie2..
  • basyirah,fathiyah,hamizah,hanisah,umairah,atikah,hazwani,aimi amirah,safwa,khairiyah,hmm pon x brape nak ingat lor....
Guru2...

  • Mualimah madihah,isyamela,zarodah,hasanah,basirah,dan lain2...
  • Semua mualim..
  • Puan ape yerk kerani sekolah rendah tu,baik sgt dia...
Sek Men Bandar Tasik Puteri

Aku bersekolah dekat cnie dari F1 sampai F3...Sekolah nie dekat rawang...Disebabkan aku b'pindah rumah,so x dapat la sambung pembelajaran d al-amin...Hmm,sekolah nie blh tahan la bestnye...Sbb start dari cnie la aku jadi nakal??...(",)
Aku mula2 masuk lg dah wat hal disiplin...X tau ape nak jadi...Tapi pada masa yg sama aku mengharumkan nama sekolah dlm pertandingan hafazan...Hmm,sekolah pon baru bukak n aku first batch so,aku la di panggil bertanding dan dapat la aku praktikkan ape yg blaja dekat sek rendah dlu...Selalu amalkan baru ingatkn??
Huhu,F2 aku dah terjebak dlm cinta monyet...hahaha,gila2 remaja katekan...
M..a nama bdk 2...Tapi nama pon cinta monyet kan...So x kekal lama pon...Sampai sekarang single tau...So,masih available..Hua3....
F3 dah start ponteng skolah tau...Huhu..Tu blm yg boikot kelas cikgu pendidikan seni sbb aku mmg x suka seni2 nie...Hmm,d sebabkan aku byk sangat main,so pmr aku agak hancus...Tapi nak buat mcm mane kan...Kehidupan la katakan...

Kwn2...

  • Awe,zariq,fendi,man,alim,ajim,wan,wan panik,acap,aceh,ikie,zigi,azraai,muzafar,otai kedah,paan,paan gegar,faris,hadi,faiz,cik kus,sober,rafi dan lain2...
  • amira syamin,mira syamimi,farah,atikah,balqis,shakira,amirah,barieah,shada dan lain2...
Guru2...

  • Puan aiza,siti aisyah,azlina,heliza,ustazah norhayati..
Sek Men Teknik Gombak

Sekolah nie pon x tau nak ckp mcm mane??Hmm,aku duk asrama dekat sekolah nie kejap je...2-3 bulan kot..Lepas tu aku minta duduk luar@duk umah sewa...Yela,xkan nak ulang-alik dari rwg??
Dekat sekolah nie mcm2 jadi,yg ponteng kelas,x buat homework,kes2 pukul,kes2 pecah bilik guru(tapi bkn aku)...Huhuhu,ape nak jadi aku pon x tau...Haa..dekat sekolah nie la aku x dtg sekolah selama 2 bln...Aku pon x tau nape...Hua3...
Alhamdulillah aku pnye spm xde la teruk mane walaupon aku x duduk asrama...Blh la...Dapat jgk la sambung belajar...

Kwn2..

  • ramli,safuan,akmal,red,joe,epet,aiman,hanif,acap...
  • fatin,jenab...

Japan Malaysia Technical Institute

Haa...Aku masuk JMTi nie pada bulan julai 2007...Kira 6 bulan lepas aku relax dari spm la...Masuk bln nie,dah setahun lebih aku kat cnie...Aku amik kos kej.pembuatan dekat cnie...Diploma je n insyaallah klu result bgs akan d hantar ke Jepun(tapi rasenya sekarang htr dekat Uk kot)..So,maybe dlm bulan julai 2010 baru aku hbs wat dip...
Hoho,kolej aku nie dekat penang,so first time merantau jauh ke utara malaysia agak best jgk la...Tapi lama2 bosan..Hua3...Dah puas pergi semua tmpt...
Kalau jarang2 blk tu mmg windu giler kat masakan mak...Tapi nak buat mcm mane kan..??Kena slalu blk la...Hahaha...Dah la aku xde sedara mara sgt kat utara nie...Paling dekat pon dekat perlis...Huh...
Alhamdulillah,dekat cnie aku dapat berkenalan dengan kwn2 yg agak sempoi..Dapat tau dialek utara sekali...Haaa,kat cnie la aku kenal dgn akak aku yg ke-3...Entah mcm mane la aku blh nak kenal dgn dia aku pon x tau...
Dekat cnie aku d panggil matsan or san...Kadang2 org panggil pak lang sebab muka aku yg susah nak senyum...Aku pon x tau nape,maybe aku serius sgt kot...
Lec d cnie agak2 sempoi n masuk kepala dgn perangai student lbh2 kos aku...Kos lain aku x tau la...Alhamdulillah,walaupon subjek d cnie mencecah sehingga 15 subjek 1 sem tapi aku dpt membawanye dgn agak baik..Sekarang aku tgh blaja d sem3...So,doa2kan result aku maintain bgs n aku dapat fly k....Amin...


-Sebenarnye byk lagi aku nak tulis tapi dah nak maghrib la,nnt aku sambung lagi k...Lagipun skunk nie tgh hang xde idea la nak tulis byk2...Cket2 blh la k....Nnt aku cite lagi k....Wslm-


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.