0

RumaHkU SyuRgaKu..

Posted by matsan on Saturday, August 16, 2008
Aslmualaikum...

Kali nie aku nak bercerita sikit tentang rumah keduaku di penang...Bukan rumah betul tapi rumah sewa sebab aku belajar di penang kan??
Aku nak memperkenalkan ahli rumah ini yang terdiri daripada 10 org termasuk la aku...Oh ya,sebelum tu rumahku syurgaku ini terletak di taman seri bayan,bukit tambun...So,sape2 yang tahu tempat ini blh la datang melawat rumah nie... =]

Ok,rumah ini dipilih oleh kwn aku.Dalam byk2 rumah,alhamdulillah rumah ini menjadi tempat kami berteduh...Xde la besar sangat..Ok la untuk hidup bujang..
Rumah nie kami sewa dengan harga 550...Murah la kalau nak dibandingkan dengan harga sewa kat KL...Campur bil elektrik,air,streamyx,telefon,beli barang2 dapur boleh mencecah sampai 900 sebulan...(anggaran kasar)...So,pandai2 la jimat dan bahagi2 time bayar...Disebabkan kami bujang,maka terpaksa la masak sendiri untuk meneruskan hidup nie...Kalau makan dekat kedai je boleh bankrup..Hahahaha...Nak tau masakan ape yg kami masak,di entry yg seterusnya ok..

Hmm,disini aku akan memperkenalkan ahli rumah...Aku sebagai abg ngah(agaknye??)
Abg ngah yang kuat memarahi adik2 nye sampai la mak ayah umah nie aku mrh...
Anak Durhaka...(main2 je)...Kira abg yg garang la...

Ini adalah shuk merangkap sebagai ayah dan ketua keluarga..Tapi sesuatu keputusan x slalu dirujuk kepada dia...Bila time makan je sebab dia nie chef dlm rumah kami...Keputusan biasanya dibuat oleh aku dan abg long...Haaa,jap lagi blh kenal dengan abang long...


Atan sebagai emak di dalam rumah ini(gambo xde la)...Yang selalu masak emak la...Blh tahan masakannya...Cuma kalau xde emak dan ayah di rumah,baru la aku terpaksa manjadi chef bidan terjun...Aku nak masak untuk orang nie kureng cket..Untuk aku makan sorg blh la...Hehehe (",)

Abang long kami(sebelah kanan).....Fik namanye...Kalau bab mkn dia mmg laju,n klu nak pergi kelas,dia paling lambat mandi...Aku dgn dia kamceng sebab kami suka tido...Hahaha...Keputusan selalunya dibuat oleh abg long...Bukan nak kata emak dan ayah xleh pakai,just abg long yg paling tua dlm keluarga n ie...(pelik x??)

Adik aku yang memegang rekod bercakap dekat phone paling lama...Wan namenye...Dia dgn aku kamceng bangat sebab kteorg pergi kolej sama2...Pergi mane suma sama2 sebab dia tumpang aku...huhuhu...


Nie adik yg paling byk awek...Azil nie mmg byk sgt kenalan wanita dia..Sampai aku pon x tau di sebenarnye minat dekat sape???


Adik aku yang paling tinggi n second top student kos aku...Aku kenal adik aku nie sejak f2..Entah mcm mane blh satu kolej aku pn x tau...Zahin nie tinggal satu tempat dengan aku kat rawang...Kadang2 aku panggil dia panjang je sbb tinggi sgt dia nie...


Nie din,pakar drift keta n freestyle time main bola...Tugas dia kat umah membeli brg2 keperluan utk memasak..huhuhu,mcm org gaji pulak..


Sean,adik bongsu yg kami panggilazroy sbb perangainye yg agak liar...Hahaha
Suka sgt keluar tanpa pengetahuan kami sekeluarga...Keluar pagi,mlm baru blk...

Yang kanan pulak rafi,adik no brape pon x tau...Adik paling pintar dlm rumah...Result dia mmg paling gempak dalam kos aku..So,nasib baik dia serumah dgn aku...Hahaha.


Selingan gambar2...


rafi n abg long


rafi n wan

ayah

Hidup bujang biasa la,kena ingat mengingati n tolong menolong...Nie kali kedua aku duk umah sewa sbb sebelum nie time skola teknik aku dah start duduk umah sewa dah...Hmm,nie la serba sedikit ttg ahli keluarga aku...Kalau nak tau ape yg slalu ketorg masak,sape member baik aku dekat dunia nie,ape hobi aku,tunggu yerk...Xlarat nak tulis panjang2...Hua3./...Keep in touch...
Wslm...

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.