0

BaRu kU Tahu....

Posted by matsan on Monday, August 31, 2009
Aku tertanya-tanya,kenapa hujan disepanjang hari pada 10 hari yg lepas..
Hari ini aku mendapat jawapan,
bahwa 10 malam pertama ramdhan adalah malam kerahmatan...
Mungkin Allah mendatangkan hujan utk memberitahu bahwa rahmatnya tetap ada utk hambaNYA..

DIA selalu ada utk kita,
tetapi kita yg selalu melupakanNYA...

Aku tertanya-tanya,kenapa benda yg sama terjadi kepadaku di bulan puasa..
Tahun ini,tahun lepas tiada bezanya...
Aku baru mendapat jawapan,
Bahwa DIA sayangkan aku..
Mungkin itu salah satu caraNYA utk melindungi aku,
daripada terus lalai dan alpa..

Malam keampunan telah tiba,
DIA ada utk mengampunkan,jika hambaNYA meminta kepadaNYA..

2 hati,2x ramadhan,2x kesedaran,2x ku mohon keampunanMU..

Ya Rahman,Ya Rahim..
Aku hambaMU yg lemah,
selalu lalai dan alpa..
Ampunilah segala dosaku yg telah aku lakukan,
Lindungilah diri ini drpd melakukan kesilapan yg sama...


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.