0

Menjadi JeRuk di RumaH..

Posted by matsan on Saturday, August 29, 2009

Dua tiga hari ini hujan,
hujan renyai hujan lebat,
hujankan rahmat tuhan,
antara kuasaNYA yg terhebat..

Baru nak keluar sudah hujan,
baring atas tilam tarik selimut,
lama-lama aku jadi bosan,
sampai dahi ku berkerut.

Petang tadi cuaca baik,
rasa malas nak memasak,
aku pikir ini peluang baik,
berbuka apa yg orang kedai masak.

Tadi aku pergi jalan2,
rasa sambil2 nak ber'shopping',
tiba2 sakit badan,
rupa-rupanya hp vibrating.

Pergi JJ masuk PDI,
aku try sehelai baju,
promoter siap bahasakan diri dia I,
tp aku tak pandang semua tu.

Aku lega dapat keluar,
dari duduk sini terperuk,
maklumlah ramai yg balik ke pangkuan keluar.....ga,
tinggal aku jadi jeruk.


p/s : hasil nukilan matsan..banyak kesalahan tatabahasa... =)
pantun yang mengambarkan diri penulis yg tengah hyper aktif sbb kebosanan..

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.