0

RahsiaKu (Bab 2)...

Posted by matsan on Monday, August 10, 2009
Situasiku ketika ini adalah baru pulang daripada rawang...
Teringat pesanan ayah dan emak :
wahai anakku,dirikanlah solat,elakkan berhutang dan istiqamah di dalam melakukan kebaikan....

Dapat berkumpul 1 family memang best..Walaupun pada mulanya malas nak balik,tp gerak hati mengatakan ada sesuatu yg penting akan berlaku di rumah membuatkn aku pulang juga..
Kepada kami bertiga (abg naeem,kak maryam,aku) ayah mengingatkan bahawa alam pekerjaan kami penuh dengan dugaan dan cabaran (rasuah)...

Emak pula dan bagi green light utk sambung belajar,kerja atau kawin...=p
Kalau bab kawin,seorang dah selesai,seorang akan menyusul dan yg lagi 5 orang nie tak tahu la..
Yg penting,aku nak sambung belajar lepas habis dip nie..Tak dapat dekat oversea,dekat Malaysia pun jadi la...UTEM dan UTM menjadi pilihan utama...Just nak kena improve cgpa je,that's mean kena study lagi smart untuk baki 2 sem yg terakhir nie..
Abg naeem n kak maryam maybe akan bekerja lepas hbs degree mereka...Dua2 orang tu nak hbs dah...

Untuk adik aku yg dua orang tu,seorang tengah prepare untuk PMR dan seorang lagi untuk UPSR..Syahid,yg nak amik PMR nie betul2 sebijik perangai dia dengan aku dulu...Just pk enjoy je...
Dengan bola yg menjadi keutamaan,hahaha...sebijik~~Hope result PMR nnt tak sama dengan aku sudah..Kena lagi better...

Untuk yg UPSR nie,hazim merupakan harapan kami sekeluarga untuk bergelar ustaz...Insyaallah,Amin~
Percubaan dia pun alhamdulillah dapat 4A 1B...Hope exam betul2 nnt boleh dapat 5A...
Result bagus,kami nak htr dia ke sekolah asrama penuh...

Di mana rahsianya???Aku pun tak tahu....Next entry kita bercerita pasal insan istimewa...

p/s: sambil2 dengar lagu kau hadir dan sebelum terlena...

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.