0

WHY?

Posted by matsan on Saturday, January 29, 2011
Salam...

Ramai orang selalu bertanya kpd kita soalan mengapa? Pelbagai jawapan akan muncul daripada bibir kita bagi menjawab soalan2 itu..begitu juga aku...Yg aku nak coretkn adalah jawapan kpd soalan2 itu....seseorg yg setelah termengah2 menaiki tangga mengajukan soalan,kenapa x minat bidang perubatan?ada juga yg lain bertanya kenapa x suka ubat?x suka sayur?xsuka pergi ke klinik/hospital??.....

Jawapan:
Pengkhususan kpd soalan ini adalah....
1.aku tidak sukakan benda2 yg rumit..dan kadang2 aku tak mampu utk melihat org lain dlm kesakitan...sejak dari dulu aku tidak begitu gemar kepada subjek biologi,pernah mogok dan tidur ketika subjek ini sebelum berpindah ke sekolah teknik...bagaimana sebuah tubuh dibedah,dirawat~~`hmm,agak tidak masuk bg diri aku...cuma aku sukakan kajian yg dilakukan pabila melibatkn bidang sains...

2.Ubat.....dari dulu aku adalah seorang yg payah utk menelan ubat....daripada syrup kepada pil dan kapsul....mungkin kerana rasa.....ya,itu sebab utama.....aku lebih gemar terbaring jika demam,tidur jika sakit.....

3.Sayur...sama seperti ubat,rasanya yg agak annoy bg aku...tp aku masih cuba belajar utk menerima mereka seadanya....kerana,mungkin dr segi kesihatan.....cuma aku melebihkan kepada buah-buahan sekarang ini...

4.Klinik/hospital....no comment! tetap tidak suka......

Kesimpulannya : kaki aku tgh sakit....sudah beberapa hari.... =D

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.