0

Aku Bertanya..Aku Menjawab

Posted by matsan on Saturday, May 14, 2011
Aku bertanya :
kalau tak sambung ke bidang engine,agak-agak dulu sambung ke mana?
Aku menjawab :
mungkin sambung ke bidang juru pandu,pandu uji ke,pandu kapalterbang ke.
sebab dulu berminat juga untuk menjadi seorang kapten.

Aku bertanya :
kenapa berblogging?
Aku menjawab :
membaca dan menulis satu kegemaran.
tak membaca,aku menulis,tak menulis,aku 'membuta'.

Aku bertanya :
tak mahu mencuba bidang kedoktoran?
Aku menjawab :
masa kecik2 dulu pernah main jadi doktor,tapi untuk 5 minit je.
yg selebihnya suka godek2 kereta tamiya,tukang2 dekat basikal sampai jadi besi buruk,main paku2 kayu.so,memang tak minat kot.tapi nak tanya juga,kalau yg belajar sekolah perubatan nie,memang jadi doktor je ke? kalau tak dapat jadi doktor boleh jadi ape je,jadi pakar kaunseling tak boleh ke? =)

Aku bertanya :
cuti semester ini nak buat ape?
Aku menjawab :
of course jadi pak guard dekat rumah,mak dan ayah nak menunaikan umrah.
sambil-sambil mungkin jadi part-timer data entry ke.

Aku bertanya :
kalau dia malas belajar,kau nak buat ape?
Aku menjawab :
dia tak malas punye,aku kan cikgu dia.
dia suka jawab, 'awak yang ajar'..haa,nie nak ajar la supaya dia tak malas.
dia boleh buat punye,cikgu percayakan dia..confirm dan confident.
selamat maju jaya ye anak murid (",)

Aku bertanya :
sekarang nie kau tgh buat ape?
Aku menjawab :
sudah tentu sedang menjawab soalan kau.
sambil2 tu sedang mengarang surat,dah lama tak menulis karangan nie.
untuk ibu bapa tercinta..



kenapa aku tulis entry ini,aku pun tak berapa pasti..
yang pasti,aku dah baca semua entry aku dari tahun 2008.
memang kelakar bila tengok gaya penulisan aku.
bahasa sms,bahasa rojak,broken english lagi.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud : "Sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan hidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana terkena duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalahan dengan kesabarannya menghadapi bencana dan kesusahan tersebut". (Riwayat al-Hakim)

-created by abeoji-

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.