2

Bila Diri Seorang Pemalu.

Posted by matsan on Tuesday, May 24, 2011
hati siapa yang tidak pernah gundah,
diri siapa yang tidak pernah runsing,
diri siapa yang tidak pernah melakukan kesilapan.

saat ramai yg lena dibuai mimpi,
aku terpinga-pinga sendirian,
mencari erti sebuah kebenaran hati.

'sam' berbunyi menandakan msg masuk.
membaca isi kandungan msg tersebut,
tersenyum sendirian.. =)

semakin kuat utk meluahkan isi hati,
mencapai nokia pemberian ibu,
mula menaip sesuatu :
'akak,esan kurang pemahaman'
ringkas dan tersirat.
nokia pula bergetar,
'terus terang penyelesaian terbaik',cukup aku menyimpulkan itulah isi yg hendak disampaikan.

jam 3 pagi.
status halimunan di ym.
melihat rakan lama online.
mula menaip papan keyboard kepada beliau.

'salam,safwa'
'aku nak share something'
dia membalas : 'proceed'..
mulakan sesi kaunseling bersama safwa.
sambil-sambil itu aku juga menekan papan kekunci sam untuk berhubung bersama man.
selesai dan mata mula memberi hint untuk ditutup.
'dulu masa aku dekat malaysia ko malu-malu dengan aku ye'
'aku open minded la beb'..
hehe,antara msg daripada safwa..terima kasih!

ye,mmg aku seorang yang pemalu.
muka ganas tetapi hati jambu.
sesat jalan sebagai contoh,utk bertanya arah yg betul merupakan perkara terakhir yg terlintas dalam fikiran aku.aku lebih rela menggunakan gpos (guna pakai otak sendiri). =p
cuma sebenarnya kita perlu malu mengikut keadaan.

hadis riwayat abu hurairah r.a :
Rasulullah s.a.w bersabda : Iman itu ada tujuh puluh cabang lebih dan malu adalah salah satu cabang iman.

sebelum tidur,mencapai sam dan mula menaip sesuatu.
sent! (mendengar nasihat rakan baik)

Genggam al Quran, ingat mati dan berangkatlah. Jalan mujahadah itu susah tapi indah!

p/s : lamunan terhenti seketika.
ok,kamu masak dan kamu habiskan,saya tidak kesah,saya berlapar,agree? (",)


Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.