0

Drama Vs Realiti

Posted by matsan on Wednesday, July 20, 2011
Salam...
Bismillah,semoga kita senantiasa berada dalam lindunganNYA..

Persoalan yg bermain-main di fikiran ketika ini,sama atau tidak situasi di alam realiti dengan situasi di dalam sebuah drama...sebagai contoh ketara yg dapat aku berikan,maaf kalau nampak tidak berapa matang atau logik..

1. Jika ditakdirkan seorang lelaki itu mendapat penyakit seperti kanser,selalunya di dalam drama,dia akan merahsiakan dan menjauhkan diri dengan pasangannya...kononnya utk tidak membebankan pasangan tersebut...adakah di alam realiti benda seperti ini yg berlaku atau sebaliknya..

2. Jika di dalam drama melayu,kita dapat lihat semuanya kaya-raya dan pada masa yg sama mempunyai masalah mereka...adakah itu yg cuba dipaparkan kepada masyarakat bahawa realitinya ia berlaku seperti itu?

3. Satu benda yg menarik perhatian aku...seorang lelaki berubah ke arah kebaikan kerana seorang wanita..(hidayah ALLAH itu dalam pelbagai cara,subhanallah)...adakah realitinya juga begitu?



p/s 1 : “Bulan Ramadan, bulan yang diturunkan di dalamnya al-Quran sebagai petunjuk untuk manusia dan keterangan-keterangan dari hidayah dan pembeza (antara hak dan batil). Maka sesiapa dari kamu telah menyaksikan anak bulan Ramadan (atau mengetahuinya), hendaklah ia berpuasa di bulan itu…” (al-Baqarah, ayat 185).

p/s 2 : sambung tengok drama korea sebentar...man,sila jawab... (",)


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.