0

Letih Sebentar -,-

Posted by matsan on Wednesday, July 13, 2011
Buat pertama kalinya aku letih untuk berbicara,
bukan kerana putus asa,tetapi kerana sukar untuk memuaskan hati setiap manusia..
seperti dalam status facebookku,cukuplah aku simpulkan bahawa manusia ini tidak pernah puas,
puas mereka hanya pada satu-satu tahap,
di mana pemikiran mereka hanya tertumpu pada satu aspek tanpa meliputi keseluruhannya..

Tidak terlintas aku sentiasa betul,
mungkin ada juga salahnya..
mungkin kata-kata pakcik di depan sogo itu ada betulnya,
aku tidak berkata salah,tetapi...
tidak terlintas untuk mengikut akidah seorang kafir hanya kerana dia mempengerusikan sesuatu bagi menuntut hak sebagai rakyat yang bersifat universal..
tidak terlintas untuk tidak mengutamakan agama dan ALLAH di dalam setiap perkara..

betul seperti kata pepatah,
kata-kata itu adalah seperti pedang yang tajam..
lihat sahaja fenomena sekarang,bertikam lidah hanya kerana BERSIH..
ya,hanya kerana sebuah demokrasi jalanan yang cuba dibuat secara aman yang dipanggil BERSIH dan dipengerusikan oleh seorang yang beragama HINDU..

rakan,tiada sebarang ideologi yang cuba diikuti mahupun disampaikan,
hanya menuntut sesuatu yang adil demi masa depan negara,
MALAYSIA,bukan seperti cerita KOREA bertajuk City Hunter mahupun Big Thing yang mengisahkan bagaimana Ahli-ahli Dewan yang korup cuba dibawa ke muka pengadilan oleh pendakwa raya..
Mungkinkah kerana MALAYSIA ini aman dan harmoni,
bagi aku tidak..(pendapat aku)..

Jika MALAYSIA adalah sebuah negara yg disebut-sebut sebagai demokrasi,berikan hak itu kepada kami sebagai rakyat untuk bersuara..
dengar suara sayup-sayup kami dengan teliti,anda akan mendengarnya..
tiada sebarang masalah jika 8 tuntutan di dalam BERSIH diambil dan dikaji oleh pihak-pihak terlibat..
tiada yg untung dan tiada yang rugi kerana ianya adil dan saksama..

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.