0

Kabus & Ombak

Posted by matsan on Tuesday, December 13, 2011
'antara kabus dan ombak,mana lagi kau suka?'
'aku suka baring atas tilam beralaskan bantal ;)'

memang tak menjawab soalan kan,itulah jawapan aku jika diminta untuk memilih yang bagiku kedua-duanya adalah yg terbaik.

Ombak yang sering membadai laut dan tiba di persisiran pantai..
'dari mana datang ombak ?'

Kabus yang meliputi persekitaran di bawah suasana kesejukan.. 'dari mana datang kabus?'

'san,nyalakan
hazard light..kabus tebal sangat,tak nampak jalan'
'ok2,memang pun..fik dekat sebelah aku yg tengok jalan ikut luar tingkap ni,aku memang tak nampak apa'.

inilah yg menjadi perbualan kami,yg ketika itu menuju ke hotel di sekitar jam 8 malam di atas tanah rata yg tinggi atau highland..cantik!

itulah yg bermain-main di minda aku melihat suasana kejadian alam ciptaan Ilahi di samping kesejukan yg menyelubungi diri sehinggakan jari-jemari tangan terasa kaku.

'betul ke ombak tu boleh mendatangkan sebuah kerinduan'
'mungkin,untuk seorang yg bergelar nelayan..yg cintakan keindahan laut yg terbentang luas'.

ombak,kabus,tiupan angin dan segalanya yang berada disekeliling kita...
ingatlah sentiasa bahawa semua ini adalah tanda kebesaran Ilahi..
jangan kita lupa dan alpa denganNYA.


and art is subjective...that's right.


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.