1

KaCang...

Posted by matsan on Monday, March 30, 2009
Salam..
Entry yang bertajuk kacang khas buat Ahmad Zarriq..
Zarriq aka Based aka Kacang...Itulah panggilan namanya..
Hmm,aku dgn dia merupakan kawan yg agak rapat sejak dari form 1 lagi sampai la sekarang..Dalam banyak2 kawan yg aku ada,dia la yang paling banyak kumpul kenangan pahit manis bersama dengan aku..

Kacang,kau ingt lagi tak sebelum kita jadi rapat,kita sebenarnya musuh ketat..hehehe..
Disebabkan kau,aku dulu masa form 1 dipanggil ke bilik guru disiplin...Aku dgn geng2 otai dulu pernah berkumpul ramai2 untuk memukul kau..(tapi sebenarnya nak slow talk je)..
Tapi mungkin jodoh pertemuan antara kita membuatkan kita jadi kawan rapat..

Sejak sekolah lagi aku dengan kau dah kumpul macam2 kenangan...
Masuk pertandingan sama2,main bola sama2,bergadoh sama2,ponteng sama2,berbasikal sama2...Ala,banyak benda la yg kita dah buat bersama...
Form 3 kau tukar sekolah and form 4 form 5 kau sekolah teknik berlainan dengan aku..Cuma disebabkan rumah satu kwsn,aku tetap dapat jmpe kau masa cuti...

Just lepas habis SPM aku dengan kau bertambah rapat kot...
Bermulanya era mengenal dunia,kita sepakat maybe beli motor Yamaha Lagenda kaler yang sama..Just aku beli awal beberapa bulan daripada kau...(tp motor kau sekarang dah hilang)..
Ingt lagi tak time kita start keje sambil menunggu result SPM..First company yg kita keje bertempat di Klang Gate..Syarikat angkut barang2,utk kerja2 pemindahan rumah ke,company...Dari situ,aku,kau dan kawan2 rapat yg lain tinggal dekat umah sewa sama2...Habis patah riuk badan kita angkat barang..
Hahaha,aku ingt lagi,time dekat umah sewa pon boleh bergadoh sesama sendiri..Adoi..
Kerja pun xlama kan,lepas tu kena buang..Tapi tetap best sbb kita banyak pengalaman dekat sini,selalu merantau pulak tu..Bila pk kau dengan alim pernah accident time blk kerja dengan mamat indon tu buat aku tergelak pulak..Dah la betol2 depan mata aku..Terpelanting indon tu..hahaha
Dekat rumah sewa nie byk pengalaman,xtau plak npe time nie semua jiwang...Dengan kau2 skali walhal kau yg asyik kata kau la yg paling keras hati dr aku...

Lepas kerja dekat situ,aku dgn kau kerja dekat restoran jejantas sungai buloh..
Dekat situ mmg xthn kerja dia,sbb tu kita selalu buat perangai...Bayangkan,nak pergi kerja dari rumah sewa yg diberikan kena lalu sungai yg berselut??..Adoi,kenangan2....Pernah sekali,time tengah cross sungai tu,selipar aku tertanam dalam tu and selipar kau pulak putus,langsung xpergi kerja hari tu n malam tu jugak pindah balik rawang,sanggup ulang alik..hahaha...



Kerja dekat restoran jejantas tu xlama,lepas tu kita sepakat semua 10 org untuk carik kerja di SOGO..Inilah gambar kacang time keje dekat sogo..Aku pun xtau nape aku pnggl kau kacang,maybe sbb kau panggil aku kacang??..Dekat SOGO kita kerja lain tingkat,kau bahagian kasut n handbag manakala aku bhgn baju lelaki...
Aku xtau la,mane2 tempat kita kerja mesti buat perangai..Maybe time tu under 18 kot...hahaha,darah remaja gila2 hbs skolah....Kerja dekat SOGO nie je yg bertahan paling lama,dalam 3 bulan macam tue....Itu pon berlari kena kejar dengan supervisor..


Kenangan..
Untuk pengetahuan,sekarang abg kacang nie tengah berada dekat kem latihan NAVY di lumut..Dia baru lepas blk dari Somalia..Start sabtu lepas dia cuti 2 hari tp br semalam aku sempat jumpa dia.Itu pun 30 minit je sbb dia dah nak balik ke Lumut...Aku balik lambat dari penang sebab nak siapkan kerja..Hadus,sedih gler sbb dapat jmpe kejap je..Dah la jarang jumpe sekarang nie,6 bln sekali pun blom tentu...Ada byk benda aku nak cerita nie..

Tadi dia msj aku,ckp terkenang dekat aku dgn kwn2 yg lain..Xtau lepas nie bila boleh jumpa..
Based,minggu depan hazmi pulak nak tinggalkan kita..Dia pergi lagi jauh ke Eropah sana...Dia kalau dekat sana lagi payah nak balik..Kurang lagi sorang geng kita..
Aku pun sedey lor....Aku sorg2 je..
Aku nak taip entry utk hazmi pulak la lepas nie..

Kacang oh kacang....
Aku banyak berceloteh pulak kali nie kacang,kau punya pasal la..
Tapi aku xkesah sbb blog aku... =)
Jangan nanges2 dah kacang,kau kan lagi kuat dan tabah dari aku...




1 Comments


cte mle2 besz jerk..
kalaka pown ad..
hehe..
but thern..ble da ending da msuk part hazmi..adesh..rse mcm nak nangis pon ad..tpi i xnangis la..hehe..pe brang nangis..agy pon i xknl membe u 2 kn..
hehe..
wish korg sme berjye..(even i xknl ur membe..tpi ttp mendoakn kejayaan u all..)CAYOK2!

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.