0

BudaK2...

Posted by matsan on Thursday, March 17, 2011

Kadang2 bila hati kita resah,rasa nak kembali ke alam kanak2..
tak perlu memikirkan masalah dunia,hanya pikirkan diri sendiri,
sebab ada orang yg akan menjaga..

Tapi hidup ini tak semudah tu,sebab tu ianya dipanggil kehidupan..
so,nak tak nak,cabaran yg mendatang tu kita kena tempuhi dengan sabar..
sebagai manusia,warna-warni kehidupan tu mmg ada...
ada masa sedey,gembira,marah,tenang..
yg penting kita perlu sentiasa hadapi segala warna-warni itu dengan satu pegangan bahwa itulah lumrah kehidupan dan Allah sentiasa bersama kita..

Setiap hari kita akan disajikan dengan exam,tanya diri kita betul atau tidak..
hendak pergi ke kelas/kerja,hendak mandi/makan/tido,hendak sujud pada YANG ESA..
semua itu adalah exam! bukan hanya exam ketika study or nak naik pangkat..
bila kita usaha utk hadapinya,walaupun fail,kita akan puas sebab kita da cuba utk hadapinya..
(macam td,puas aku berusaha utk bgn ke kelas,last2 kelas cancel,walaupun sedikit kecewa tp satu rasa bangga tu tetap ada,aku berjaya melepasi ujian utk bangun daripada tidur)

So,for me,bila aku resah x tentu bila menghadapi sesuatu,
aku suka utk kembali menjadi budak2...(tp berpada2 jugak)
dan aku suka utk kembali bermanja..
dan bagi aku,yg paling mujarab adalah melihat gambar kanak2 or melayan kerenah mereka..(",)


baby n me..

ok,cuba posing utk menjadi cute.. ;)
ok,kuatkan semangat!
ok,wahai diri,kamu kena tahan marah..


ok,hari ini saya dan rakan2 mengerjakan 2 ekor ayam utk program silaturrahim..maka lecturer mengutuk skil saya mencabut bulu ayam dan kami menghancurkan ayam tersebut ketika hendak memotongnya..haha


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.