0

ZiaraH..

Posted by matsan on Saturday, March 05, 2011
Jam menunjukkan pukul 7 petang tetapi aku baru sahaja nak memulakan proses menaip untuk entry kali ini..Hmm,mcm tak kena je timing dia..

Jam 3 petang ++ td,sedang aku hendak bermsg utk menanyakan sesuatu kpd seseorang,tiba2 dunia menjadi gelap..Ya,aku tertidur di ruang tamu bersama hp di dada..

Kedengaran sayup2 azan berkumandang dari surau berdekatan di samping ibu mengejutkan aku kerna ada tetamu datang ke rumah utk melakukan ziarah..
'Aslmualaikum'...datang daripada seorang wanita...
aku menjawab di dalam hati,sedang kotak pikiran tiba2 teringat ucapan salam si dia..

Terus aku berlari masuk ke dalam bilik kerna segan terbaring di ruang tamu..Di dalam bilik,ingat hanya ingin duduk sebentar di atas sofa tetapi aku terlena dengan nyenyak sehingga jam 6.30 petang..

Setelah bangkit daripada tidur,aku segera menunaikan kewajipan seorg muslim dan lantas aku bertanya kepada ibu,siapa yg datang ke rumah sebentar td...Rupanya2 kawan ibu ditemani beberapa pelajar wanita dari UPSI datang ke rumah melakukan ziarah..Ziarah di lakukan untuk mengeratkan silaturrahim di samping memeperkenalkan anak2 muda kepada aktiviti dakwah islamiah...Ibu sangat aktif ber 'usrah' dan berdakwah disamping melakukan ziarah bersama rakan2..Oh ya,ayah juga tiada di rumah kerana sedang ber 'rehlah' di pulau tioman..Aku?.... masih baru sahaja untuk memulakannya...(",)

Entry ini ditulis kerana sudah lama aku tidak berziarah,asyik terperap di rumah...

p/s : baek,kehidupan itu sgt kompleks dan rumit tetapi ianya adalah sesuatu yg unik dan menarik...malu itu memang perlu ada di dlm diri...bagaimana pula dengan memenuhi undangan??hmm.... ;)
cekgu jebat (suka melihat dan menjaga dari jauh,macam aku)... (",)



0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.