0

HuJan dAn MasAkan...

Posted by matsan on Saturday, September 13, 2008
Bismillah...

Hmm,sejak kebelakangan nie,dekat penang nie asyik hujan je...X tau la kalau dekat tempat lain pon mcm tu jugak...So,pakaian dekat jemuran pon susah nak kering...
And keburukannya,bertambahlah aktiviti tido oleh budak2 rumah nie...Dengan aku2 skali la...Hehe...
Sampai satu tahap,lepas sahur sejuk punya pasal,semua tertido n x sedar bahawa dah pukul 8,masa utk ke kelas...Semuanya terjaga lebih kurang jam 9.30...
Itulah bahananye duk luar nie...Makin liat dan malas rasanya..Lebih2 dgn adanya internet...Sampai ke subuh la online...

Haaa,bila dah hujan kan,so perut mesti lapar kan...Lebih2 bulan ramadhan nie...Lepas asar tu blh dikatakan perut masing2 dah berbunyi....macam2 bunyi ada....Di bulan ramadhan nie jugak,housemate aku n aku sekali suka memasak...Entry kali nie nak tunjuk masakan kteorg la...Hahahaha,makanan n masakan....Dapur rumah sewa aku nie kecik je...Rumah bujang kan...
So,memasak pun dekat atas lantai je..Xde kabinet nak letak dapur tu...

Antara menu yg kami masak sempena berbuka nie,selain daripada entry yg terdahulu adalah tomyam,sup n nasi goreng cili api....
Hahahaha,tomyam resepi aku!!!!....
Nak kata sedap tu aku x tau la,tapi alhamdulillah,ada jugak rezeki n kami lelaki nie dapat baiki skill memasak kami...Yela,mana la tau dapat teman hidup yg xtau masak kan...Hehe,sebab tu aku nak cari yg pandai masak...Sebabnye,aku suka makan.....
Hmm,nie aku sertakan pic menu kteorg....Nak resepi bgtau kat aku yerk...Lepas nie aku nak masak pasta la....Bercakap pasal pasta nie,aku tgh tunggu utk merasa masakan kak haza...Disebabkan pointer aku ok sem lepas,dia dah janji nak masak spageti utk aku...(family pasta la tu..)..So,raya nie aku dapat rasa...yeeeeeeeeeeeees.....(dah lama kak maryam x masak spageti utk aku)...



Abg wan,Mak(bju oren),Adik zahin(sebelah abg long),Abg long(yg tgh masak tu)....


Sup ayam di dalam kuali...


Hehehe,tomyam aku,x kick sgt la...


Nasi goreng cili api n sedikit kuih-muih...

Info:Rumah korg beras sebulan bpe kilo utk bape org makan???Rumah aku sebln lebih kurg 40kilo ke atas...hahaaha

0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.