2

ShOpPinG RaYa!!!

Posted by matsan on Monday, September 22, 2008
Hai kawan2...
Raya bakal menjelang tiba...So,nak story2 cket kehidupan seorg remaja bershopping raya bersama para sahabat....Hehehe...
Budget yg ada xla banyak sangat...Ok la kalau nk bersederhana time raya nie...So,jom ikut aku dan kawan2 bershopping d sebuah mall dan di sebuah butik pada malam hari....
Kami membeli-belah di jusco seberang perai...Lepas cucuk duit,kami berjalan2 di dalam jusco dan secara tiba2 abg long telah melakukan aksi berani matinya dengan mencuri pakai sebuah topi...Hahahaha...Aksi ini telah membuatkan seorg ibu dan anaknya tercengang selama beberapa minit...Aku dah blah awal2 sbb topi tu dia amik dekat patung kat belakang tu...Hahahaha

Perangai mcm budak2,budget indie la....Hua3...

Aku mencuba sehelai baju di F.O.S tapi xde saiz la pulak.....Hmm,dah berkenan xde saiz pulak....

Hmm,kami merayap masuk ke butik BUM dan aku mencuba sehelai sweater...

Aku: Ok x baju nie bang long?
Along: Besar la san,ko xpayah beli la,nnt ko mintak wet aku jugak.
Aku: Ala,aku nak try je...Bukan nak beli pon..Hahaha,bukan aku lg kaya dr ko ke bang long???
Along: Cis,ko blk sndri jalan kaki....

Hahaha,lebih kurg mcm tu la perbualan kami berdua...Harga sweater tu pon mmg mahal,nak beli blh tapi lepas tu x pyh beli ape2 la....

Hahaha,di sini la aku bershopping bersama abg long,wan dan deen....
Puas pusing2 sampai juga kami disini,di butik PADINI....Alhamdulillah,ada rezeki kami di sini...Sale nya pun blh tahan,sampai ke tahap 70%...Nak tau aku beli ape??Tgk gambar kat bwah nie...Satu fitting room kami masuk 4 org...Hahaaha.....Memberi pendapat masing antara satu sama lain...Penat jugak shopping nie yerk....


Aku: Wan,baju tu nampak tua la dgn ko,lgpon ko dah byk baju kaler tu...
Wan: Ala ko,aku x minat la dgn baju jambu korg tu....Ko tgk deen,dah la kaler pink...
Deen: Ala ko,aku main bedal je nie...Aku tgk korg beli...Aku mana suka beli baju sbnrnye....
Along: Patut la baju dgn seluar yg ko pakai sama je seminggu aku tgk...Hahahahaha....

Hehehe,nie la yg kami beli...Baju sorg sehelai siap dipakai...Amacam???
Lawa x norrrrrrrr?
Entah kenapa aku pilih tema love aku pon x tau....Bedal je la....
Dah puas try baju dan membelinya,kami berempat meneruskan perjalanan dan singgah di sebuah kedai spec....Tanpa rasa segan dan silu mahupun rasa bersalah,abg long dgn x tahu malunya mencuba spec hanya utk diambil gambar...Kira dia ingat hensem la...Hahahaha


Penat lelah melayan kerenah abg long,akhirnya kami berhenti rehat di zoo...
Juru kamera kami deen,dgn hati keringnya merakamkan kenangan kami di zoo...Huhu,seronok bergambar bersama haiwan kesayangan kami...Dah la semua ada iras2...Huhu...Sayangilah haiwan peliharaan anda...


Hari kedua shopping,kami sekeluarga pergi ke megamall utk membeli-blah...
Ayah yg agak lembut pada malam itu telah mencuba sebuah beg tangan...Gambar ini dirakam khas buat kaum ibu yg ingin mencari jodoh utk anaknya...Nasihat yg diberi,pk2 kanlah...Hua3...

Dapat la aku satu spec hitam dan sehelai sweater....


Antara barang2 yg aku dah beli ialah sweater,spec,baju sehelai,cincin dan jam tangan....
Tinggal kasut je nak tunggu balik kL baru nak beli....Yes,dah nak balik kL....!!!
Tunggu yerk......


2 Comments


nak knal ngan abg long yg jambu air tuh bleh???~

haa...yg bju itam..spek mate itam~
senget2 sket tuh~

kem salam kt dier eh~
=p


abg long nmpak bertambh2 jambu bersame spec itu..
wakakaka..

seb baik xde adik..
klu x ley wat abg long jd adik ipar..hahahahah

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.