0

MY NaKAmA

Posted by matsan on Tuesday, September 02, 2008
BismillAh...


Alhamdulillah,dah sehat cket badan nie daripada demam..Hmm,disebabkn sorg kwn nie asyik suruh mintak tulis pasal dia je,so aku amik masa kelapangan nie utk menaip cket n bercerita cket...
Cerita kali nie pasal nakama aku (rakan seperjuangan)...
Di rumah aku ada ramai kwn,tapi dlm ramai2 tu hanya ada lebih kurg 9 org je yg betol2 rapat dgn aku n faham perangai aku yg sebetolnya...Campur aku kira 10 org la....Kita cerita pasal sorg2 k...

-AWE-



Dia nie la yg sebenarnya cbuk suruh aku tulis pasal dia...Awe2...
Nama sobonanyo budok nie nazmil husaini...Tuo sethn dr aku tapi disebabkn dulu skolah dekat klate so dia belajar sama dgn aku...Aku knl dia sejak dr f2 tapi time tu dia kelas lain n x penah sekelas dgn aku…Bile btol2 aku knl dgn dia aku pon x tahu,hahahaha…Dia nie skarang belajar dekat poli tg malim amik kos mekanikal n dia pakai 125,huhu…Sebenarnya dia nie anak ustaz so kami semua kadang2 panggil dia ustaz…Ayat dia yg famous dan selalu ditujukan kepada aku klu xnk ikut dia pegi mane2 adalah ‘LESU’…So nnt ramai la yg ikut n ckp aku lesu walhal kadang2 aku sakit pon dia ckp lesu…ISh2,awe2….Overall dia nie baik orgnye…Pemurah,pemarah cket…N dia dgn aku sama,slalu dikecewakan…HAhahahahahahaha…..Jgn marah we….

-FEND-

Hmm,nak tulis ape yerk psl fendi nie…Hensem,kacak,bergaya tp….HAhaha,jaga2 cket dgn orgnye…pandai menggoda,hua3….Gurauan semata2….Sama kos dgn aku tapi dia study d poli PD..

-AHLIM-

Halim,paling rapat dgn aku…Kami la sekepala anti cikgu,cikgu mengajar kami buat keje lain d belakang..Main motor sama2,betulkan keta sama2,keje sama2,semuanye sama2 kecuali yg x sepatutnya..Hahaha…Baru2 nie dia baru je beli motor idaman dia 135LC mengunakan duit pinjaman MARA daripada Multimedia kolej,ok lah tu…Ada jugak rezeki tukar motor…

-HAZMIE-

Ahli paling baru dlm geng bas sekolah nie…Paling pandai sbb dia akan ke perancis x lama lg (dalam bulan 4 2009) dlm jurusan kejuruteraan perancis…Hebat…..Dia nie sbnrnye dulu blaja dekat al-amin KL time skolah rendah..So,agak alim la…DULU semua tu,sekarang x la alim sgt,biasa je….hehe

-ZIGI-

Mat rempit dlm nakama nie…Keje pon dekat kilang motor…Katanye thn depan br nk smbg blajar..Paling kasar la dia nie senang crita…Mls la nk crita,hahaha…

-AJIM-

Ajim nie la rujukan kami..Taiko dlm geng,aku pon respek dia…Suka pukul org dulu nie..Aku pon pnh gadoh dgn dia skali,skali je…Alhamdulillah,sekarang dah berubah,mementingkn adap,agama,bangsa…Dia la leader kalau geng kami nk meng’sound’ sape2 yg kelihatan kurg ajar dgn org tua….Pantang kami biadap dgn org tua…Bkn org dewasa,tapi org tua..Parents semestinya…Sekarang dia study d UNIKL Melaka..Dalam bidang environment…

-MAN-

Hmm,dari f1 sampai la sekarang dia mesti ikut aku kemana2…Cuma bidang je lain2…Orgnye agak jiwang,suka baca novel…Dulu dia nie lemah tapi sekarang dah jadi kuat…Tapi ada sesetengah hal dia nie leceh cket..Susah nk faham…

-ACAP-

The stroke this nakama..Paling liar,suka merewang bersama mereka2 yg layan muzik…Sekarang tgh buat bisnes sampingan t-shirt…Study dekat IKM sg petani….Dia la pemberi idea dan penyelaras konvoi kami ke mana2…

-BASED-

Abg navy kita…Dulu kuat,sekarang entah ape2…Mental n emosi lemah sungguh…Taksub sungguh..Hahahaha,jgn marah…Aku pon x tau nk cerita ape ttg dia nie,mencari cinta kot…Doa2 la semua…Dalam latihan navy,bakal jadi leftenan muda 2 thn lagi..Sekarang dia ada di sabah n bakal ke korea katanya…Beraya di sana kot..

Semua kwn2 nie aku kenal dari f1,f2,n f4…Semua nie la yg skarang teguh bersama walaupon dah hbs skolah…Ke mana2 kami tetap bersama,susah dan senang,pahit getir,suka duka,gelak ketawa…Semua perkara la…Harap biar la persahabatan dan ukhwah ini berkekalan sampai ke akhir hayat…Insyaallah,amin…


0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.