0

iKtiBar..

Posted by matsan on Tuesday, November 25, 2008

Aslmualaikm..

Hmm,selepas kita asyik bercerita ttg benda yang entah ape2,kali nie kita akan bercerita ttg sesuatu yg bermanfaat sikit…

Aku nak bercakap ttg perkara yang disegerakan balasannya..~

Daripada Ibnu Omar r.a. berkata : Berhadap Rasulullah saw kepada kami (pada suatu hari) kemudian beliau bersabda :"Wahai kaum Muhajirin, lima perkara kalau kamu telah dibalakan dengannya (kalau kamu telah mengerjakannya), maka tiada kebaikan lagi bagi kamu. Dan aku berlindung dengan Allah swt semoga kamu tidak menemui masa itu.

Okey,menurut hadis di atas,terdapat 5 perkara yg disegerakan balasannya iaitu:

1. Berzina

- Mendapat penyakit kelamin,penyakit taun dan Aids di dunia.

2. Menipu dalam berniaga

- Kesukaran mencari rezeki dan kezaliman pemimpin.

3. Tidak mengeluarkan zakat

- Kemarau panjang

4. Mengkhianati janji kepada Allah

- Kemampuan musuh mengambil sebahagian dari apa yang dimiliki oleh kaum Muslimin (seperti hilangnya Tanah Palestin dari tangan kaum Muslimin)

5. Hukum-hukum Allah diketepikan

- Perang saudara yang berlaku di kalangan kaum Muslimin.

Kebanyakkan perkara di atas telah berlaku dan mungkin kesemuanya telah berlaku dan kita sendiri dapat lihat pembalasannya pada masa kini…So,renung2kan lah dan selamat beramal…(yang baik dtg dari ALLAH,yg buruk dtg dari saya sendiri)..

Hmm,sedikit selingan,pening2 lalat pulak hari nie..Final lagi 2 minggu,nampaknye bertambah pening la aku sampai hbs exam nnt..Hurmmm..Nak tau aku wat projek ape utk projek 1 aku?? Modified dari mesin nie,hehehehe…..




0 Comments

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.