1

13 maLam taNpa LeNa

Posted by matsan on Tuesday, January 13, 2009
Salam...

Tajuk tu xde kena mengena dengan entry nie...
Just aku selalu berfikir,kenapa aku tak boleh berjuang dengan mereka??
Semakin hari semakin ramai yg menjadi mangsa...
Kenapa negara yg aku cinta tidak menghantar para pejuangnya tetapi negara islam yg lain ada??
Jika perkara sebegini berlaku di MALAYSIA?

Ayah pernah berpesan kepada kami anak2 lelakinya :
'kalau diizinkan,ayah nak hantar anak2 ayah berjuang di sana,apa guna ilmu di dada...Ayah tahu anak2 ayah telah bersedia'
Benar ayah,aku rela berjuang di sana,aku rela syahid demi mempertahankan agama...

Kenapa harus kanak2 dan wanita juga mejadi mangsa??
Palestin,mampukah kamu berjuang tanpa kami di sisi??
Malaysia,tidakkah kamu tahu bahwa terdapat segelintir kami anak2 muda rela dan sudah bersedia berjuang di sana??

Bukalah mata minda...~


1 Comments


pejuang Palestin itu bertuah kerana mereka telah dipilih untuk mempertahankan Al Aqsa.
Berpeluang utk mati syahid dan terus terus masuk syurga tanpa dihisab.

Kita pula,bertuahkah?sudah la tidak berpeluang untuk berjuang apa lagi mati syahid.akan disoal macam2 dan dihisab sebelum ditentukan ke syurga atau neraka
bertuahkah kita kerana tidak dilahirkan sebagai pejuang agama?

Apa pun,Alah itu Maha Bijaksana.Dia telah tempatkan kita di posisi yang terbaik untk kita mainkan peranan masing.Cuma terpulang pada diri sendiri mahu laksanakan atau tidak

salam ziarah dari org jauh..dn lagi,
HAppy belated birthday! dh berkurun dh birthday ko kan?
:)

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.