3

aku,kau dan dot

Posted by matsan on Friday, April 03, 2009
Salam..
Entry nie nak bercerita pasal semua perkara. . =)
Minggu cuti yang happy...
Banyak masa dihabiskan bersama rakan dan keluarga.

Nie baru balik dari OU..Berjalan2 dengan kak haza,sempat jugak main bowling..
Pagi tadi duduk rumah siapkan keje sambil jaga hazim(adik bongsu)...Dia demam pulak hari ni,langsung x pergi sekolah..Ingatkan pagi tadi nak ke setapak tp xjadi sebab kena jaga dia..Lagipun takde orang dekat rumah,emak ke hospital buat check up..

Aku ada 2 abang,Ikhlash dan Naeem...
Kita tinggalkan dulu pasal Ikhlash sebab ada entry khas utk dia 2-3 bln lagi..hahaha...
Abang Naeem aku nak bercerita sebab khamis hari tu baru jumpa n lepak2 dgn dia dekat UIA..Aku dengan kawan2 aku n dia dengan kawan2 dia...
Sempat jugak aku kenakan abang aku untuk belanja makan,yela jumpa sekali sekala kan...

Mari kita bersama2 mengimbau kembali zaman 'kanak2 jepun' ini.


Ada muka melayu yang belah kiri,belah kanan muka mix..Hahahaha...
Masa nie aku belum melihat dunia,family aku tinggal dekat Sunderland sebab ayah sambung belajar dekat situ..Daripada apa yg diceritakan oleh emak,mcm best je masa duduk sana..Tadika dengan org putih gitu..hahaha,aku je yg tak sempat sebab lepas kak maryam dilahirkan di sana,ayah pun dah habis belajar dan kembali ke Malaysia...

Nie la abang Naeem bersama sepupu kami Sakinah...
Dalam ramai2,dia la yang orang kata hensem..Siap ada pakcik n makcik-makcik aku yang ingatkan dia buat kerja part time sebagai model..hahaha..
Oh ya,nak bgtau sikit..Adik beradik aku apabila berdialog,kami akan pakai nama/nama panggilan untuk diri sendiri dan untuk orang yg satu lagi kami panggil awak...
Contoh : 'Ayid,awak ada nak kirim ape2 tak sebab esan nak ke kedai'..
Kenapa aku bgtau??Sebab ada orang yang pelik,sebab mereka bercakap dengan adik beradik menggunakan kata ganti diri aku-kau..
Maybe sebab ayah orang pahang dan orang pahang kebanyakkan berdialog menggunakan saya-awak...

Dan bagi diri aku,semua orang dalam family panggil aku dengan nama iaitu esan/ehsan..Tapi aku membahasakan diri aku apabila bercakap dengan parents,kakak2 dan abang2 adalah "aik"..Cuma dengan adik2,family besar dan orang lain baru aku bahasakan diri aku esan/ehsan...
Don't ask why... =p


3 Comments


sweetnyer panggil nama..kalau kitorg ni dahla panggil aku-kau,pastu kasar plk tu.hahah..
eh ur bro hensem gak eh..haha..


hmm,biasa la..dah di ajar dari kecik..hehehe...
my bro xbpe nak ensem la sebenarnye...adik dia lagi ensem...
lalala

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.