3

SaYur dan UbaT...

Posted by matsan on Saturday, April 18, 2009
Salam..

Jom kita berkongsi sedikit informasi kenapa owner blog ini merangkap budak botak tak suka makan ubat dan sayur...

Ingin ditegaskan di sini bahawa sebenarnya adik beradik lelaki dalam keluargaku memang tak suka dua2 benda alah nie... =p
Emak selalu bising,'kenapa la anak2 lelaki mak nie tak makan sayur..mana tak sakit'....

Bagi aku,sebab kenapa aku tak makan sayur dan ubat adalah sebabnya benda nie tak sedap macam coklat or gula2...
Dari kecik aku cuma suka makan timun je...Cuma sekarang aku baru belajar makan sayur yang lain macam carrot,bawang sikit2,kangkung,kobis...Yg lain tak berani nak sentuh lagi...Bentuk dia pelik la,dah la rasa dia pahit...eeeuuuuuwwwwww..~
Ubat pulak sebab rasa dia lagi pahit dari sayur n aku tak reti nak telan ubat pil..Dulu kecik2 rajin makan ubat sebab jenis sirap..Walaupun pahit tapi senang nak lepas daripada kerongkong n boleh minum air banyak2..Yang pil nie susah la...
First time makan ubat pil,asyik muntah je masa nak telan..Last2 pergi dapur,ambil lesung batu,hancurkan pil tu...Haaa,kan senang nak telan lepas tue...Pernah aku dapat ubat kapsul,aku buka kapsul tu n keluarkan serbuk dia sbb kalau tak memang tak makan ubat la aku...

Kalau member keluar makan dengan aku,order nasi goreng,tunggu la aku asingkan satu persatu sayur tue baru aku makan nasi tu..Kadang2 member yg habiskan sayur tue..
Ubat yg aku boleh telan sampai hari nie tanpa sebarang masalah hanyalah panadol..hahahaha

Hmm,time tulis entry nie pun baru lepas bertengkar dengan housemate Rafi tentang sayur..
'apa la susah sangat kau nak makan sayur?'
'sebab sayur ada bakteria(ayat yg selalu aku guna)'..hehehehe
'hbs kenapa orang bijak pandai makan sayur untuk tajamkan pemikiran diaorang?'
'yeke?,aku bijak pandai tak makan sayur pun~~ =p...hahahaha









3 Comments


mmg ssh pn!asal nmpk ijau je dlm nasi ke mee ke..sure ilang selera nk mkn..sayur la bgus..xtau nk pujuk cmne lg suh mkn sayur..


tak sedap la...~
xde sape dpt pujuk..hahaha


h0h0h0.....
ubat dan sayur mmg 1 k0mbinasi yg hebat!
mende plg x cdap tuk ditelan..
btol3...

Copyright © 2009 -KeHiDuPaN- All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.